Grunnbok i strategi inneholder alle de grunnleggende teoretiske perspektivene og analyseverktøyene. Boka viser hvordan man skal forholde seg til spesifikke beslutningsproblemer i bedrifter og inneholder også mange eksempler og noen mer omfattende case. Boka er beregnet på studenter i grunnkurs i strategi, samt mellomledere og andre som føler de trenger en lettfattelig, men grundig innføring i strategifaget.

Grunnbok i strategi inneholder blant annet:

  • Hva er strategi, og hvem har faget betydning for?
  • Hvordan formulere overordnede mål og delmål?
  • Hvordan gjøres gode strategiske valg?
  • Hvordan konkretisere alternativer?
  • Hvordan skaper organisasjoner verdier?
  • Hvordan komme fra beslutning til gjennomføring?
  • Hvordan gjennomføres evaluering og oppfølging?
  • Modeller og rammeverk for intern og ekstern analyse
  • Modeller for analyse av verdiskapning og verdikonfigurasjoner
Read more
1. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2010

Product details

ISBN
9788202383060
Published
2012-03-13
Edition
1. edition
Publisher
Cappelen Damm AS
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Number of pages
375
Genre
Faglitteratur