Retorikk i vår tid er en innføring i moderne retorisk reori.
Ved hjelp av eksempler fra norsk offentlighet og populærkultur presenterer forfatteren sentrale retoriske perspektiver på kommunikasjon og språklige virkemidler. Boken tar utgangspunkt i den retoriske tradisjonen, men har sitt hovedfokus på retorikken i vår tid, i moderne retoriske situasjoner og i mediesamfunnet.
For første gang på norsk foreligger nå en redegjørelse for visuell retorikk, for teorien om den retoriske situasjonen, for forskning på troverdighet og ethos samt en aktualisering av retorikkens lære om argumentasjon.
Boken gir en grundig behandling av sentrale retoriske emner for studenter i retorikk, medie- og kommunikasjonsfag, litteraturvitenskap og språkfag og et nyttig verktøy for alle som studerer eller arbeider med ledelse, markedsføring og reklame.
Jens E. Kjeldsen er postdoktor ved Institutt for Informasjons- og medievitenskap, Universitetet i Bergen.
Read more
Product details
ISBN
9788230401897
Published
2015-09-02
Edition
1. edition
Publisher
Vendor
Scandinavian Academic Press
Weight
456 gr
Height
210 mm
Width
135 mm
Thickness
25 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
394
Genre
Faglitteratur
Author