Studenter lærer mer effektivt når de er aktivt involvert i egne læreprosesser, og når læringen foregår i situasjoner og kontekster der kunnskapen er i bruk. Dette er en grunnantakelse i problembasert læring, både som pedagogisk idé og strategi. Innenfor problembasert læring endres lærerens rolle; det legges større vekt på funksjonen som veileder.
Boken er skrevet for faglærere som underviser på høgskole- og universitetsnivå og for hovedfagsstudenter innen pedagogikk og helsefag.
Boken er skrevet for faglærere som underviser på høgskole- og universitetsnivå og for hovedfagsstudenter innen pedagogikk og helsefag.
Read more
Product details
ISBN
9788251834612
Published
1997
Edition
1. edition
Publisher
Aschehoug & Co
Weight
440 gr
Height
155 mm
Width
215 mm
Thickness
17 mm
Age
Voksen
Language
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Number of pages
249
Genre
Faglitteratur
Author