Når ble vi forbrukere? Hvem var det som først kom på at vi kunne kjøpe varer vi egentlig ikke trengte? Og hvilke virkemidler brukte de? I Norge har det moderne forbrukersamfunnet utviklet seg parallelt med kunnskapssamfunnet. Reklamebransjen allierte seg med den psykologiske vitenskapen allerede på begynnelsen av 1900-tallet. Ved hjelp av de nyeste ideene innenfor psykologien, fant den fram til teknikkene som førte slagordene inn i hodene våre og fikk oss til å handle. Christine Myrvang viser hvordan vi er blitt forbrukere i stadig nye betydninger av ordet og hvordan markedets språk har nådd stadig nye områder - og hvordan kritikken av forbrukersamfunnet alltid har eksistert side om side med frembringelsen av stadig nye og flere og muligens mer bevisste forbrukere.
Les mer
Denne boken handler om hvem og hva som har formet dagens forbrukersamfunn, og hvordan disse agentene har kartlagt og kategorisert forbrukerne, formet vaner og lagt til rette for nye markeder. Den tar for seg hvordan kunnskap og ekspertise blir brukt for å vekke kjøpelysten, og hvordan motkrefter blir mobilisert. Har litteraturliste og register.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788253031941
Publisert
2009-04-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Pax
Vekt
482 gr
Høyde
163 mm
Bredde
219 mm
Dybde
24 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
316

Forfatter