Hvilket mangfold av fortellinger ser vi - og hvilke åpner vi for? Hvordan kan tenkning om språk, makt og dekonstruksjon utfordre vår yrkespraksis? Hvilken plass har religion og etikk - og hvilken skal den ha? Hvordan er det estetiske en del av - og en ressurs i - en mangfoldig barnehage? Hvordan kan mangfold komme til uttrykk i foreldresamarbeidet? Hvordan kan vi være deltagere i et rikt, trygt og utfordrende oppvekstmiljø for alle barn? Her møter du engasjerte stemmer fra fagmiljøet ved Høgskolen i Oslo, med hver sine erfaringer, synspunkter og teoretiske innfallsvinkler. Ulike utgangspunkt, ulike identiteter og ulike utfordringer gir hver enkelt av oss unike kompetanser. I boken er det faglig bredde, teoretisk spenn og plass for erfaringer og praksisstemmer. Høgskolen i Oslo ligger midt i storbyen og har knutepunktfunksjon når det gjelder flerkulturelt arbeid innenfor Norgesnettet. Høgskolens førskolelærerutdanning arbeider med en sammensatt gruppe studenter og har også tilbud skreddersydd for yrkesutøvere med spesiell tilknytning til storby- og minoritetsperspektivet. Se omtale av lanseringen
Les mer
Denne boka inneholder 12 artikler som handler om hvilken kompetanse førskolelærere trenger for å arbeide profesjonelt med barn i flerkulturelle barnehager. Artiklene er skrevet av lærere og tidligere studenter ved førskolelærerutdanningen på Høgskolen i Oslo. Har litteraturliste.
Les mer
"En av styrkene ved denne boka er at den bidrar med nok ulike innfallsvinkler til at boka kan danne utgangspunkt for fruktbare diskusjoner i student- og kollegagrupper." Mona-Lisa Angell, Pedagogisk bokorm, 3/2009
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202299033
Publisert
2009
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
400 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Tykkelse
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
208