Det er forventet at lærere skal være underveis, i en slags kontinuerlig profesjonell utvikling. Men hva ligger i dette? Og hvordan kan denne utviklingen starte i lærerutdanningen? Målet med denne boken er å utvikle læreres profesjonelle rolle og identitet. Lærere skal ha kunnskap om skolen som organisasjon og profesjonelt utviklingsarbeid. De må også besitte profesjonsetisk bevissthet i møte med kolleger, elever og foresatte og ulike instanser. Læreres kollektive prosesser vil i denne boken være knyttet til utviklingsarbeid og intervensjoner som har til hensikt å utvikle kunnskap om og økt forståelse av læreres undervisningspraksis, slik at det blir mulig å skape endringer og forbedringer i skolen. Kåre Hauge er førsteamanuensis i pedagogikk ved NTNU.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245037975
Publisert
2023-06-28
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
236 gr
Høyde
237 mm
Bredde
167 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
122
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter