Det er forventet at lærere skal være underveis, i en slags kontinuerlig profesjonell utvikling. Men hva ligger i dette? Og hvordan kan denne utviklingen starte i lærerutdanningen? Målet med denne boken er å utvikle læreres profesjonelle rolle og identitet. Lærere skal ha kunnskap om skolen som organisasjon og profesjonelt utviklingsarbeid. De må også besitte profesjonsetisk bevissthet i møte med kolleger, elever og foresatte og ulike instanser. Læreres kollektive prosesser vil i denne boken være knyttet til utviklingsarbeid og intervensjoner som har til hensikt å utvikle kunnskap om og økt forståelse av læreres undervisningspraksis, slik at det blir mulig å skape endringer og forbedringer i skolen. Kåre Hauge er førsteamanuensis i pedagogikk ved NTNU.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2023

Produktdetaljer

Publisert
2023-07-04
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
122
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter