Systematisk arbeid med leseopplæring er viktig også etter at den første lesekoden er knekket. Denne boka gir akkurat det læreren trenger for å utvikle elevenes lesekompetanse.

Boka inneholder teorier og begreper om hva lesing og lesekompetanse er og konkrete og praktiske råd om hvordan læreren kan jobbe konstruktivt med å utvikle lesekompetansen.

Her er også råd om vurdering av lesing, både den viktige løpende vurderingen av elevene i alle fag og av forskjellige typer leseprøver.

4. utgave er oppdatert med ny forskning, blant annet om digital lesing, med og målene for lesing i læreplanen LK20.


OM TIDLIGERE UTGAVER:

«... både solid teoretisk og konkret-praktisk nok til at den er lærerik, inspirerende og ikke minst en god bruksbok for de fleste lærere.» Per Jakob Skaanes i tidsskriftet «Bedre Skole».

«Lesedidaktikk er ei viktig bok. Lærarar som vil lære meir om lesestrategiar og forbetre eigen praksis, kan ikkje la være å lese ho.» Hallvard Kjelen i tidsskriftet «Norsklæreren».
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 4. trykte utgave 2022

Produktdetaljer

Publisert
2022-06-23
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok
Antall sider
244
Sjanger
Faglitteratur