Nå foreligger tredje reviderte utgave av boken. Forfatterne har holdt fast på bokens sterke sider, og boken gir en grunnleggende forståelse av strategifaget, redegjør for fagets status i dag og viser den historiske utviklingen innenfor strategi. I denne reviderte utgaven er eksempelmaterialet modernisert, slik at det passer til den kraftige endringstakten som skjer i bedriftenes omgivelser som følge av informasjonsteknologien. I tillegg understreker denne utgaven i større grad viktigheten av digital strategi og utnyttelse av immaterielle eiendeler. Boken fokuserer på at man trenger en tilpasningsdyktig strategi som basis for å manøvrere i en verden der endring er det eneste faste og globalisering er noe alle bedrifter må tilpasse seg. Bokens modell- og teoriapparat er oppdatert med den siste utviklingen innenfor teori og praksis. Boken er rettet mot ledere som ønsker en faglig oppdatering, og mot studenter som ønsker en grunnleggende innføring i strategifaget. Göran Roos er daglig leder av konsulentselskapet Intellectual Capital Services i London og innehar akademiske posisjoner i Australia og Finland. Georg von Krogh er professor i management og direktør for Institute for Management, University of St. Gallen i Sveits. Von Krogh er også aktiv konsulent i Europa og Nord-Amerika. Professor Johan Roos er daglig leder for forskningsinstituttet ImaginationLab i Lausanne, Sveits og konsulent for ledende globale organisasjoner.
Les mer
Boka gir en innføring i strategifaget og den historiske utviklingen innenfor strategiområdet. Egner seg for ledere som ønsker en faglig oppdatering og studenter som ønsker en grunnleggende innføring i strategifaget. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276747966
Publisert
2002
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
634 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
334

Contributions by