I denne vitenskapelige antologien utforsker forfatterne grunnleggende aspekter ved det å få til godt samarbeid i skolen rundt barn og unge som opplever utfordringer. Hvem utgjør laget rundt læreren og eleven når en felles innsats kreves av mange aktører? Hva kjennetegner godt tverrfaglig og tverretatlig samarbeid, og hvordan kan dette etableres? Forfatterne stiller spørsmål om hvem aktørene er, og hva det betyr å jobbe tverrfaglig og tverretatlig. Med spisskompetanse fra hvert sitt fagfelt, drøfter forskere fra universitets- og høgskole-Norge hvordan profesjonsutøvere sammen kan bidra til å sikre barn og unge en god skole og et godt oppvekstmiljø. Et sentralt argument i antologien er at tverrfaglig og tverretatlig samarbeid krever felles forståelse og oppfølging fra flere aktører samtidig. Hvert kapittel introduseres med et case slik at samarbeidet aktualiseres. De ulike case følges opp gjennom kapitlene. På den måten knyttes teori, forskning og praksis sammen slik at leseren får et realistisk innblikk i aktuelle problemstillinger. Anmeldelse - Bedre skole nr.4 - 2018(pdf, 195,07 kB)
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205498181
Publisert
2018-01-22
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
692 gr
Høyde
238 mm
Bredde
165 mm
Dybde
22 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
370