Hovedhensikten med boka er å hjelpe leseren til å utvikle og styrke sin lærerprofesjonalitet. Grunnlaget i en slik utvikling er refleksjon omkring egen yrkespraksis. Boka er i tråd med nyere forskningsbasert kunnskap om profesjons- og lærerutdanning, som setter yrkesutøvelse i sentrum. Forfatterne framhever betydningen av et vidt kunnskapsbegrep, som omfatter opplevelse, forståelse og handling. Dette har sammenheng med et utvidet syn på didaktikk som vitenskap. Oppgaver og eksempler i den reviderte utgaven tar utgangspunkt i L94 og L97.
Les mer
Boka presenterer et helhetssyn på undervisning, basert på didaktisk relasjonstenkning og kritisk humanistisk tenkning. At forfatterne har valgt å tilkjennegi sitt ståsted gjør at fremstillingen blir preget av engasjement og prioriterte tilrådninger. Også andre retninger innen pedagogikk drøftes i lys av forfatternes grunnsyn. Boka retter seg mot studenter i lærerutdanningen ved høgskoler og universiteter. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200127925
Publisert
1998
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforl.
Vekt
534 gr
Høyde
241 mm
Bredde
168 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
288