Merkebygging fungerer som et strategisk verktøy for å skille produkter og tjenester i et konkurransepreget marked, og bidrar til å fremme kundelojalitet og tillit. Merkebygging: Utvikling, involvering og strategier er en antologi som utforsker hvordan sterke merkevarer skapes og utvikles i ulike sammenhenger – fra merkevarebygging i oppstartsbedrifter til destinasjoner, flaggskipbutikker og personlig merkevarebygging.
Sentrale temaer i boken er:
· Utvikling av en sterk merkeidentitet
· Kundelojalitet og hvordan bygge varige relasjoner
· Samskaping av verdi med kunder og interessenter
· Smidige metoder i markedsstrategiutvikling
· Innovasjon i merkebygging
· Betydningen av analyse og evaluering i merkevareprosessen
Boken inneholder både empiriske og konseptuelle studier. Forfatterne har bakgrunn fra markedsføring, innovasjon, salg, tjenestedesign, reiseliv og opplevelsesøkonomi. Med bidrag fra 13 forfattere gir Merkebygging: Utvikling, involvering og strategier innsikt for både akademikere, studenter og markedsførere som ønsker å lære mer om utviklingen av effektive merkevarestrategier.