Omstilling den uforutsigbare gjennomføringsfasen

Heftet / 2016 / Bokmål
419,-
348,-
På lager, sendes nå

Produktbeskrivelse

Både private og offentlige virksomheter står overfor store endringer fremover. Ifølge nåværende regjering må norsk næringsliv omstilles. Samtidig må offentlige virksomheter forenkles, fornyes og forbedres. Dette vil kreve gjennomføringskraft. Omstilling Den uforutsigbare gjennomføringsfasen tar leseren med bak kulissene i store omstillinger og drøfter en rekke vanlige utfordringer ledere og medarbeidere møter når planlagte endringer skal iverksettes, samt hvordan disse kan håndteres. Boken tar utgangspunkt i at du ikke kan planlegge for den «perfekte» prosessen, fordi det alltid vil oppstå uforutsigbare hendelser i en større omstilling. En best mulig prosess krever at du planlegger godt, men kanskje enda viktigere er evnen til å «stå i den» underveis, samt å bruke din kompetanse om konteksten og kulturen i organisasjonen til å forstå og håndtere det som skjer i «kulissene». Omstilling handler til syvende og sist om menneskene i organisasjonen, og lykkes du ikke med å engasjere kolleger og medarbeidere til å bidra i omstillingen, vil du sjelden oppnå resultater og kunne realisere gevinster. Boken er aktuell for ledere og medarbeidere i privat og offentlig sektor som har et ansvar for å gjennomføre endring. Den passer også godt for studenter, spesielt på master- og etterutdanningskurs innenfor organisasjons- og ledelsesfagene. Inger G. Stensaker (dr.oecon) er professor i strategisk endring ved Norges Handelshøyskole (NHH) og dekan for NHH Executive. Hun underviser i og forsker på iverksetting av strategiske endringer. I sin forskning har hun fulgt en rekke norskbaserte virksomheter gjennom større omstillinger. Siden 2012 har hun ledet FOCUS som er et tverrfaglig forskningsprogram ved SNF i samarbeid med næringslivspartnerne Telenor, Statoil, DNB, Deloitte, Regnskap Norge og Gjensidige. Anne Cathrin Haueng har siden 2004 jobbet som rådgiver og konsulent først i IBM og nå i Deloitte. Haueng har doktorgrad fra Norges Handelshøyskole, Institutt for strategi og ledelse.
Les mer »

Detaljer

ISBN13
9788245016611
Format
Product format
Heftet
Utgiver
Vendor
Fagbokforl.
Språk
Product language
Bokmål
Publisert
2016