Denne boken henvender seg primært til deg som studerer ved
lærerutdanningene, men den kan også være nyttig for andre studenter
som ønsker å forbedre sine ferdigheter i oppgaveskriving. Vi,
forfatterne, har lang erfaring med å veilede studenter gjennom ulike
oppgavetyper. I vårt arbeid opplever vi ofte at studenter har behov
for et konkret hjelpemiddel når de skal skrive akademiske tekster.
Det er dette behovet vi ønsker å møte med denne boken. I løpet av
studieforløpet må du skrive flere akademiske oppgaver av varierende
omfang. Både mindre arbeidskrav og større oppgaver, som bachelor-
eller masteroppgaver. Uansett oppgavetype er det essensielt å
beherske evnen til å redegjøre, drøfte og strukturere en akademisk
tekst eller oppgave, samt å kunne uttrykke seg klart og presist på
et akademisk språk. Cecilie Pedersen Dalland og Silje Hølland er
begge ansatt ved institutt for grunnskole- og faglærerutdanning ved
OsloMet. De har flere års erfaring som veiledere, undervisere og
sensorer, og de underviser i pedagogikk, forskingsmetode, akademisk
skriving og oppgaveskriving på alle faglige nivåer. Cecilie Pedersen
Dalland er professor i pedagogikk. Hun har tidligere utgitt fire
bøker på Fagbokforlaget: Kreativitet i skolen (2017), Gode
foreldrerelasjoner (2020), Jeg er lærer! (2023) og Observasjon som
metode i lærerutdanningene (2023). Silje Hølland er
førsteamanuensis i pedagogikk. Hun har tidligere gitt ut to bøker
på Fagbokforlaget, Inkludering og tilpasset opplæring (2021) og
Observasjon som metode i lærerutdanningene (2023).
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245054835
Publisert
2025
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Annet
Format
Product format
Digital bok