En god spesialpedagog må i møte med eleven kunne balansere mellom alminneliggjøring og spesialist-perspektivet. Det kreves kunnskaper om funksjonshemningen for å vite når det er til hjelp å stille normale forventninger. Denne boka gir grunnleggende kunnskaper om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på sine områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. Boka er beregnet på lærerstudenter og spesialpedagogikk, 1. avd.
Les mer
En god spesialpedagog må i møte med eleven kunne balansere mellom alminneliggjøring og spesialist-perspektivet. Det kreves kunnskaper om funksjonshemningen for å vite når det er til hjelp å stille normale forventninger. Denne boka gir grunnleggende kunnskaper om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på sine områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. Boka er beregnet på lærerstudenter og spesialpedagogikk, 1. avd.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200211068
Publisert
1991
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
725 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
311