Når bør spesialpedagogen stille normale forventninger og når bør kravene senkes? Grunnlaget for å foreta slike valg må være innsikt i elevenes situasjon. Denne boka gir grunnleggende kunnskap om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på de respektive områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. I denne utgaven er det lagt mer vekt på å presentere problemer og tiltak som er spesielt aktuelle i henholdsvis barnehage, grunnskole og videregående skole.
Les mer
Når bør spesialpedagogen stille normale forventninger og når bør kravene senkes? Grunnlaget for å foreta slike valg må være innsikt i elevenes situasjon. Denne boka gir grunnleggende kunnskap om ulike typer funksjonshemninger. Kapitlene er skrevet av noen av landets beste fagfolk på de respektive områder, og de er utformet etter en felles disposisjon: definisjon, forekomst, årsaksforhold, teori, kartlegging og tiltak. I denne utgaven er det lagt mer vekt på å presentere problemer og tiltak som er spesielt aktuelle i henholdsvis barnehage, grunnskole og videregående skole.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788200218654
Publisert
1993
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
879 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
367