Barn er kroppslige. Gjennom bevegelse lærer de om seg selv, om andre og sine omgivelser. Å gi barn gode kroppslige opplevelser er derfor en viktig del av barnehagens oppgave. Personalets holdninger og egne erfaringer gir grunnlag for å forstå hvor viktig gode motoriske opplevelser og mestring er for barn. Velorganiserte bevegelsesrom i barnehagen som gir spenning og utfordring for alle barn, krever god tilrettelegging. God tilrettelegging krever kunnskap. Boka presenterer ulike teorier om barn og motorikk, barn og helse, betydningen av friluftsliv og lek i natur. I tillegg tar forfatterne for seg ulike pedagogiske tilnærminger og didaktiske refleksjoner.
Les mer
2. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2020

Produktdetaljer

Publisert
2020-09-04
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok