Lærere og skoleledere i grunnskolen og den videregående skolen er godt i gang med læreplanverket LK20. Hvilken plass har elevenes læring fått i denne læreplanen, og legger den til rette for at den gode læring kan skje; den magiske læring? Forfatterne svarer ja.
Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? I de nye kapitlene 10, 12 og 13 i denne 2. utgave av boka, graver forfatterne dypere i dette spørsmålet, og kommer med tankevekkende svar.
Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse og pedagogikk.
Boka viser også til myndighetsskapte selvmotsigelser, skjulte dilemmaer og paradokser i læreplanen. Er læreplanteksten forståelig, eller har dens kompleksitet potensiale for didaktiske misforståelser som kan gå ut over elevenes læring? I de nye kapitlene 10, 12 og 13 i denne 2. utgave av boka, graver forfatterne dypere i dette spørsmålet, og kommer med tankevekkende svar.
Boka er relevant for både emnet «Pedagogikk og elevkunnskap», og for skolefagene i lærerutdanningene. Diskusjonstemaene i boka er relevante for alle fag i grunnskolen, og for fellesfagene i videregående skole. Dermed er boka aktuell ikke bare for studenter på grunnskolelærerutdanningene, men også for PPU og lektorutdanningen. Boka har også aktualitet for studier i utdanningsledelse og pedagogikk.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788215072197
Publisert
2024-07-25
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
415 gr
Høyde
226 mm
Bredde
152 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
233
Sjanger
Faglitteratur