Hensikten med .Skriftserien Klasseromsforskning. er å presentere eksempler på forskning som kan gi en dypere forståelse av ulik undervisningspraksis i klasserommet. Klasseromsforskningen belyser viktige og komplekse prosesser innen utdanningssystemet som ofte er usynlige. Det er derfor viktig at en stadig får ny viten om disse prosessene.
Les mer
Forfatteren viser oss samspillet mellom tolk og lærer for døve høgskolestudenter. Hun beskriver hvordan tolken reflekterer over sitt arbeid, oppfatter problemer og evalurerer mulige løsninger. Hun har valgt en dialogisk tilnærming som bygger på sosiokulturell teori og Bakhtins verker for å analysere og vurdere tegnspråktolkens arbeid. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788251918961
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Vekt
212 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet