Denne boken handler om samhandling mellom PP-rådgivere og lærere. Den er hovedsakelig rettet mot disse aktørene. I tillegg retter den seg mot skoleeiere og rektorer som har et overordnet ansvar for at alle barn og unge skal få et likeverdig opplæringstilbud, samt ansatte i Statped som skal bistå både PPT og skoler i dette arbeidet. Én av begrunnelsene for å sette søkelys på temaet, er forhåpningen og intensjonen om at faglig samhandling kommer de det gjelder - i denne sammenheng barn og unge med spesielle behov - til gode. Hensikten med boken er derfor at den skal bidra til mer innsikt i temaet. Dette innebærer blant annet økt kunnskap om muligheter og utfordringer knyttet til samhandling, samt ytterligere bevissthet om egen rolle når man som profesjonell yrkesutøver samhandler med andre. Boken har fem kapitler, hvor det første fokuserer på samarbeid som ett aspekt ved samhandling. De andre kapitlene er empiriske tekster som løfter frem PP-rådgiveres og læreres erfaringer og opplevelser av å delta i et prosjekt hvor hovedmålsettingen var å utvikle samhandling mellom PPT og skole.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788232101498
Publisert
2012-11-23
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Akademika
Vekt
478 gr
Høyde
240 mm
Bredde
169 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
250