Hva vil det si å være spesialpedagog i en inkluderende skole? Hva er
det som gjør at spesialpedagoger trives i arbeidet, og hvilke
belastninger kan de oppleve? Idealet om en inkluderende skole har en
lang og sterk tradisjon både i Norge og i andre land verden over.
Likevel vet vi ennå lite om inkludering i praksis. Som følge av en
vedvarende avstand mellom idealer og realiteter er det blitt stilt
kritiske spørsmål til spesialpedagogenes rolle og praksis: Trengs de
egentlig i en inkluderende skole, og i så fall, hvordan kan de bidra
i et realiseringsperspektiv? Med Spesialpedagogen i en inkluderende
skole : mot nye mål og ny mening ønsker forfatteren å bidra med ny
forskningsbasert kunnskap om spesialpedagogens arbeid i en
inkluderende skole. Boka er skrevet for alle som har interesse for det
spesialpedagogiske feltet innenfor utdanningssektoren: for forskning,
høyere utdanning og som et bidrag til å realisere den inkluderende
skolen.
Les mer
mot nye mål og ny mening
Produktdetaljer
ISBN
9788205559189
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter