Folk er forskjellige, men det er likevel én ting som forener oss: Vi
er alle forbrukere. Selv om forbruk er en stor del av livet vårt, er
det de færreste som reflekterer noe særlig over det. Kanskje fordi
motivene for forbruk er så komplekse? Selv den minste
kjøpsbeslutning kan bli påvirket av en lang rekke faktorer. Et
solbrillekjøp kan for eksempel være et resultat av herlig solskinn,
gruppepress, en reklameplakat, et behov for å være trendy eller
kanskje en god miks av alle disse. Gjennom seks kapitler blir vi kjent
med faktorer som biologiske egenskaper, sosiale forhold, kulturelle
forhold, forhold til medier, personlighet og til slutt beslutningene
vi tar som forbrukere. Med denne kunnskapen vil du bli en mer bevisst
forbruker, men du har også tatt et steg nærmere en karriere innen
markedsføring. En god markedsfører bruker nemlig faget til å
forstå hvordan vi opptrer som forbrukere, og hvorfor vi tar de
beslutningene vi tar. Hvorfor kjører pappa Porsche? forklarer
forbrukeratferd som fag på en konsis og enkel måte. Dette er en
lettlest og god innføring for studenter som skal ta eksamen i faget,
markedsførere i små og store bedrifter eller deg som vil lære litt
om hva forbrukeratferd er.
Les mer
en innføring i forbrukeratferd
Produktdetaljer
ISBN
9788205534438
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter