Boken viser hvordan eventer og aktivering av sponsorater kan brukes strategisk i den interne og den eksterne merkebyggingsprosessen. Forfatteren forklarer hvordan eventer kan brukes strategisk i samfunnet og spesielt i organisasjoner som et viktig opplevelses- og påvirkningsverktøy. Interne eventer kan bidra til å styrke organisasjonskulturen, de ansattes motivasjon og deres mentale og fysiske helse samt redusere sykefravær. Eventledelse og sponsing helse i hver krone er skrevet for studenter som tar en bachelor- eller mastergrad i markedsføring, merkebygging, HR eller eventledelse. Den passer også godt for studenter i Sports Management og reiselivsfag. Boken er i tillegg svært aktuell for eventbyråene samt for ledere og mellomledere i næringslivet som jobber med HR, markedsføring og merkebygging. Rune Bjerke er førsteamanuensis og emneansvarlig for kurset Eventledelse og Sponsing ved Høyskolen Kristiania, der han har utviklet og leder eventene 68°nord og HOME. Bjerke har også emneansvaret for Arrangementsledelse ved Høgskolen i Sørøst-Norge.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245018691
Publisert
2016-10-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
821 gr
Høyde
250 mm
Bredde
196 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
285
Sjanger
Faglitteratur

Forfatter